середу, 6 квітня 2016 р.

План роботи з дітьми із загальним недорозвитком мови обумовленим затримкою психічного розвитку.


Кравець Леся Ярославівна, вчитель – логопед I категорії логопедичного пункту Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа IIII спупенів №1 - 
гімназія» м.Копичинці,Тернопільська область.

Розвиток пізнавальної діяльності
Заняття по розвитку пізнавальної діяльності проводяться з підгрупою дітей чи індивідуально. Метою цих занять є корекція і максимальний розвиток пізнавальних здібностей дітей.
При цьому розв’язуються такі завдання:
  1. Корекція відхилень у психічному розвитку.
  2. Формування компенсаторних способів пізнання навколишньої дійсності.
  3. Розвиток збережених сторін пізнавальної діяльності.
  4. Формування передумов до засвоєння дитиною матеріалу занять, що проводить логопед і закріплення цього матеріалу.
  5. Формування передумов навчальної діяльності.
Основні напрямки розвитку пізнавальної діяльності на заняттях:
  • розвиток сенсомоторної сфери;
  • мови;
  • мислення;
  • уваги і пам’яті;
  • формування математичних уявлень;
  • оволодіння письмом.
На заняттях завдання об’єднуються ігровим або цікавим сюжетом, що забезпечує цілісність матеріалу, який сприймається.
Розвиток сенсомоторної сфери
  • розвиток зорового сприймання кольорів: розрізнення, назви кольорів, класифікація за кольором, рудоутворення за інтенсивністю кольору;
  • розвиток зорового і дотикового сприймання форм: розрізнення, назва, класифікація, трансформація, порівняння за величиною, рудоутворення за величиною;
  • розвиток зорового і дотикового сприймання фактури предметів: розрізнення, назва, класифікація;
  • розвиток зорового і дотикового сприймання фактури предметів: розрізнення, назва, класифікація;
  • Розвиток зорового і дотикового сприймання просторових відношень: розуміння, назва, орієнтування, конструювання;
  • Розвиток слухового сприймання немовних звуків;
  • Розвиток темпо - ритмічного відчуття, пізнавання і відтворення темпо – ритмічних структур.
Розвиток мови
  • розвиток фонематичної системи аналізу, синтезу, диференціація звуків, фонематичних уявлень;
  • збільшення пасивного і активного словникового запасу;
  • розвиток лексичних значень слів;
  • розвиток здібності словозміни;
  • співвідношення лексичних значень слів з позначеними явищами, розрізнення фонетично схожих слів;
  • розрізнення слів, які означають схожі об’єкти та дії;
  • розвиток узагальнюючих значень слів;
  • підбір дій до предметів і навпаки;
  • вставлення у речення слів, яких не вистачає;
  • співвідношення значення слова з емоціями;
  • розвиток суфіксального способу словотворення;
  • заміна іменників за числами;
  • розвиток структури речення: непоширеного, поширеного, простого і складного;
  • розвиток зв’язної мови: діалогічної і монологічної.
Розвиток мислення
  • розвиток наочно- дійових і наочно – образних форм мислення: установлення подібності об’ктів, моделювання за величиною і формою;
  • розвиток здібності співвідносити частини і ціле, класифікація предметів за однією- двома ознаками;
  • складання пірамід: «поштова скринька», дошка Сегена на геометричні фігури,складання розрізних картин, фігур, картинок на кубиках з 3-4 елементів;
  • розвиток вербально – логічних форм мислення: визначення понять, класифікація предметів за категоріями, виключення предметів, відгадування загадок, розуміння переносних значень слів, визначення послідовності подій.
Розвиток пам’яті і уваги
  • розвиток слухової пам’яті і уваги;
  • розвиток зорової пам’яті і уваги;
  • послідовне конструювання за зразком;
  • вивчення віршів.
Підготовка до оволодіння письмом
  • навчати правильно тримати олівець, ручку або підібрати індивідуальний прийом їх тримання;
  • формування навичок просторового орієнтування в зошиті;
  • формування напрямку письма (зверху вниз і зліва направо) на прикладі написання в рядках паличок, кружечків, гачків….
  • Формування зорово- моторної координації під час письма (розмір зображуваного,дотримання інтервалів між зображеннями…).
Допоміжні прийоми
  • використання олівців та ручок з тягарцем;
  • «пасивне» письмо: логопед пише рукою дитини;
  • письмо у трафареті;
  • обводка написаного;
  • письмо в жирно окресленій рамці;
  • обведення пунктирного зображення;
  • письмо за опорними крапками.

Немає коментарів:

Дописати коментар