Кравець
Леся Ярославівна, вчитель – логопед I
категорії
логопедичного пункту Навчально-виховний
комплекс «Загальноосвітня школа I
– III
спупенів №1 -
гімназія» м.Копичинці,Тернопільська
область.
Розвиток
пізнавальної діяльності
Заняття
по розвитку пізнавальної діяльності
проводяться з підгрупою дітей чи
індивідуально. Метою цих занять є
корекція і максимальний розвиток
пізнавальних здібностей дітей.
При
цьому розв’язуються такі завдання:
- Корекція відхилень у психічному розвитку.
- Формування компенсаторних способів пізнання навколишньої дійсності.
- Розвиток збережених сторін пізнавальної діяльності.
- Формування передумов до засвоєння дитиною матеріалу занять, що проводить логопед і закріплення цього матеріалу.
- Формування передумов навчальної діяльності.
Основні
напрямки розвитку пізнавальної діяльності
на заняттях:
- розвиток сенсомоторної сфери;
- мови;
- мислення;
- уваги і пам’яті;
- формування математичних уявлень;
- оволодіння письмом.
На
заняттях завдання об’єднуються ігровим
або цікавим сюжетом, що забезпечує
цілісність матеріалу, який сприймається.
Розвиток
сенсомоторної сфери
- розвиток зорового сприймання кольорів: розрізнення, назви кольорів, класифікація за кольором, рудоутворення за інтенсивністю кольору;
- розвиток зорового і дотикового сприймання форм: розрізнення, назва, класифікація, трансформація, порівняння за величиною, рудоутворення за величиною;
- розвиток зорового і дотикового сприймання фактури предметів: розрізнення, назва, класифікація;
- розвиток зорового і дотикового сприймання фактури предметів: розрізнення, назва, класифікація;
- Розвиток зорового і дотикового сприймання просторових відношень: розуміння, назва, орієнтування, конструювання;
- Розвиток слухового сприймання немовних звуків;
- Розвиток темпо - ритмічного відчуття, пізнавання і відтворення темпо – ритмічних структур.
Розвиток
мови
- розвиток фонематичної системи аналізу, синтезу, диференціація звуків, фонематичних уявлень;
- збільшення пасивного і активного словникового запасу;
- розвиток лексичних значень слів;
- розвиток здібності словозміни;
- співвідношення лексичних значень слів з позначеними явищами, розрізнення фонетично схожих слів;
- розрізнення слів, які означають схожі об’єкти та дії;
- розвиток узагальнюючих значень слів;
- підбір дій до предметів і навпаки;
- вставлення у речення слів, яких не вистачає;
- співвідношення значення слова з емоціями;
- розвиток суфіксального способу словотворення;
- заміна іменників за числами;
- розвиток структури речення: непоширеного, поширеного, простого і складного;
- розвиток зв’язної мови: діалогічної і монологічної.
Розвиток
мислення
- розвиток наочно- дійових і наочно – образних форм мислення: установлення подібності об’ктів, моделювання за величиною і формою;
- розвиток здібності співвідносити частини і ціле, класифікація предметів за однією- двома ознаками;
- складання пірамід: «поштова скринька», дошка Сегена на геометричні фігури,складання розрізних картин, фігур, картинок на кубиках з 3-4 елементів;
- розвиток вербально – логічних форм мислення: визначення понять, класифікація предметів за категоріями, виключення предметів, відгадування загадок, розуміння переносних значень слів, визначення послідовності подій.
Розвиток
пам’яті і уваги
- розвиток слухової пам’яті і уваги;
- розвиток зорової пам’яті і уваги;
- послідовне конструювання за зразком;
- вивчення віршів.
Підготовка
до оволодіння письмом
- навчати правильно тримати олівець, ручку або підібрати індивідуальний прийом їх тримання;
- формування навичок просторового орієнтування в зошиті;
- формування напрямку письма (зверху вниз і зліва направо) на прикладі написання в рядках паличок, кружечків, гачків….
- Формування зорово- моторної координації під час письма (розмір зображуваного,дотримання інтервалів між зображеннями…).
Допоміжні
прийоми
- використання олівців та ручок з тягарцем;
- «пасивне» письмо: логопед пише рукою дитини;
- письмо у трафареті;
- обводка написаного;
- письмо в жирно окресленій рамці;
- обведення пунктирного зображення;
- письмо за опорними крапками.
Немає коментарів:
Дописати коментар