Тема: Текстильні матеріали. Плетіння
«косички « в три пасма.
Мета: Навчити учнів плести косичку;Формувати в учнів початкові
знання про природні та хімічні
волокна; Ознайомити з різними видами
ниток і тканин, їх властивостями і призначенням. Виховавати в дітей
естетичні смаки, акуратність, любов до праці.
Об'єкт праці: Косичка з ниток.
Обладнання: Нитки, клей, ножиці, ілюстрації до теми і до загадки.
Тип уроку: Комбінований.
Література: Методичка з трудового навчання; Додаткова літера-
тура,
енциклопеція, українські загадки, прислів'я.
Хід уроку
І.Організаційна частина.
1)Привітання
Продзвенів уже дзвінок,
І покликав всіх нас на урок.
Тож усі рівненько
присідаймо,
І урок наш починаймо.
-Добрий день
діти.Сьогодні в нас урок трудового
навчання. Перевірте чи всі необхідні матеріали і інструменти є на ваших партах.
ІІ. Постановка теми і мети уроку.
1)Використання художнього слова
Загадка: У
чистім полі він росте
На високих ніжках
В зелених панчішках
Квіточки блакитні
Оченьки привітні.
(Льон)
-
Діти
, а для чого вирощують льон?(Знього виготовляють тканину)
-
Отже,
сьогодні на уроці ми поговоримо про різні види тканини, з чого їх виготовляють
, а також навчимося плести косички.
-Діти з чого шиють сорочку?( з тканини)
-А з чого виготовляють
тканину?(З ниток)
-З чого виготовляють
нитки?(Зрізних волокон).
ІІІ. Аналіз зразка
виробу.
-Сьогодні на уроці ми працюватимемо з нитками і навчимося плести
«косички»
-Діти а може хтось з вас
вже вміє плести косички?
Розповідь вчителя.
Нитки виготовляють з
рослиних волокон :
Ø
Льону
Ø
Конопель
Ø
Бавовнику
Волокна твариного походження одержують з вовни овець,кіз, кролів, а також із клубочків , що заготовляє
павук-шовкопряд.
(Діти розглядають зразки бавовняної, шерстяної,лляної. І шовкової тканини і
описують зовнішній вигляд тканин.)
Шерстяна тканина – цупка , важка, товста;
Шовкова – тоненька, гладенька, легка;
Лляна- легка, добре видно переплення
ниток;
Бавовняна – легка, товта .
- Є ще тканини , які
виготовляються з хімічних волокон(Штучних). Це
картон, віскоза, нейлон.
- Колись давно нитки
зсукувавли за допомогою веретена або прядки , а полотно ткали на саморобних верстатах. Тепер тканину
виготовляють на прядильно- ткацьких
фабриках , де все роблять машини , а
люди тіки керують ними.
Розгляд будовови тканини
(Вчитель показує шматочок
марлі і пропонує учням подивитися , як в цій
тканині переплітаються нитки. Щоб краще
бачити переплетення ниток у цих тканинах , треба розглядати їх проти світла.)
З різних тканин шиють різний одяг:
З шерстяних бавовняних - верхній одяг.
З лляних , шовкових –
білизну настільну і постільну.
ІV. Попереднє планування трудових дій .
-А зараз слухайте
послідовність виконання роботи.
1)3 шнурочки ми складаємо
разом, з одного кінця зав'язуємо.
2)Крайнє червоне пасмо
розміщуємо між чорним і зеленим.
3)Беремо зелене
пасмо і розміщуємо зліва від чорного .
4)Тоді чорне переносимо через зелене пасмо і розміщуємо між зеленим і червоним .
5)Крайнє червоне
пасмо переносимо через чорне і розміщуємо
між зеленим і чорним.
-Уважно подивіться на мою
роботу, що для вас є незрозумілим?
V.Організація засобів праці
і колективу на виконанння трудових дій.
-Отже, хто нам розкаже
послідовнвсть виконання роботи?
1)3 шнурочки ми складаємо
разом, з одного кінця зав'язуємо.
2)Крайнє червоне пасмо
розміщуємо між чорним і зеленим.
3)Беремо зелене пасмо і розміщуємо зліва від чорного .
4)Тоді чорне переносимо через зелене пасмо і розміщуємо між зеленим і червоним .
5)Крайнє червоне пасмо переносимо через чорне і розміщуємо
між зеленим і чорним.
-То які інструменти нам
необхідні для нашої роботи?
-А які матеріали
нелбхідні для даної роботи?
-А чи пам'ятаєте ви
вимоги до уроку?
-Повторимо:
1. Роботу
розпочинати лише з дозволу вчителя.
2. Не можна працювати несправним і тупим
інструментом,
використовувати інструмент лише за призначенням.
3. Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.
4. Не носити з собою різальних і колючих інструментів, вони мають бути в школі.
5. Інструменти та обладнання мають зберігатися в призначеному місці.
6. Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його.
використовувати інструмент лише за призначенням.
3. Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.
4. Не носити з собою різальних і колючих інструментів, вони мають бути в школі.
5. Інструменти та обладнання мають зберігатися в призначеному місці.
6. Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його.
-Підготуйте свої робочі
місця , бо ми приступаємо до роботи.
VІ.Практична робота.
1) Самостійна робота
2.) Фізкультхвилинка
Зупиняємо урок- робим
зарядку:
Руки вгору, руки вниз-
Все в нас по порядку.
Руки в боки нахиляйся ,
Наче маятник хитийся.
Ну що ж діти відпочили?
Тож за парти тихо сіли.
3.)Продовження самостійної роботи
VІІ.Аналіз і оцінювання
робіт.
Вчитель проходить повз
ряди дивлячись на роботи , прпоцес аналізу він організовує так ( є 3 ряди, перший ряд несе свої роботи на виставку, вчитель аналізує, яких помилок
допустили учні при роботі з косичкою,
підштовхує їх до самостійного виявлення недоліків, таж сама ситуація з
другим і третім рядом). При цьому вчитель звертає увагу не лише на якість виконаної роботи а й на
дотримання порядку роботи на робочому місці, правил техніки безпеки,
гігіїнічних вимиг. Такок вчитель
акцентує увагу на кращих роботах, підкреслюючи їхню естетичність і акуратність.
VІІІ. Підсумок уроку
-
То про які
волокна ви дізналися на нашій уроці?
-
Для чого
можна використовувати дану косичку?
-
Які нові,
невідомі слова ми запам'ятали?
ІX.Прибирання робочого місця.
-Діти , прошу покласти всі
інструменти , матеріали на місця.
-Уважно подивіться на
свої парти , погляньте чи на підлозі немає сміття.
Підготувала вчитель
Ридодубівської ЗОШ І-ІІ ступенів
Солтис Наталія Зеновіївна
Немає коментарів:
Дописати коментар