субота, 6 грудня 2014 р.

Тема: Робота з пластиліном. Ліплення фруктів.


Мета:дати загальне уявлення про пластилін, його властивості,        способи ліплення ; розвивати  естетичний смак, увагу, мислення , інтерес до виготовлення фруктів із пластиліну; виховувати повагу до праці людей, традицій народу.
Обладнання :
Кольоровий  пластилін, зразки дитячих робіт , стека, пластмасова пластина , салфетки, ілюстративний матеріал.
Хід уроку
І.Організаційна частина
Дзвоник нам подав наказ
До роботи швидше в клас!
Всі за парти сядьмо чемно,
Урок мине хай не даремно.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Зараз у нас урок трудового навчання , тому приготуємо все необхідне для уроку, а що нам сьогодні потрібно ми зараз дізнаємось :
В руку ми його беремо
І старанно , добре мнемо
Він м’який зі всіх сторін
Зліпить все нам ……..(пластилін)
-          Молодці. Отже сьогодні ми працюємо з пластиліном .
-          Чи знаєте ти щось про пластилін? Пластилін створений людиною з білої глини , вазеліну, щоб глина не висихала  і воску , щоб глина була пластичною . Щоб надати пластиліну кольору використовують спеціальні барвники .
А знаєте чим фрукти відрізняються від овочів ? Фрукти — це їстівні та соковиті плоди культурних і дикорос­лих рослин. Фрукти бувають зерняткові (яблуня, груша), кісточкові (абрикос, слива, вишня, персик), цитрусові (апельсин, лимон, мандарин, грейпфрут), тропічні (інжир, гранат, манго, ананас, ба­нан, авокадо).
Овочі — це їстівні частини трав’янистих рослин.
ІІІ. Аналіз творчого завдання
  А тепер давайте спробуємо виготовити деякі фрукти та овочі
з пластиліну. Розгляньте ілюстрації.
-          Уважно розглянь фрукти чим вони відрізняються один від одного? (кольором, формою, розміром)
-          Які кольори переважають?
-          То як ви вже здогадалися сьогодні ми будемо ліпити фрукти , а от які відгадайте:
1.Червоненькі і гарненькі
Дуже з вигляду смачненькі
Мов сережки червоненькі
Дрібні ягідки смачненькі.(Вишні)

2.Цього фрукту по шматку
 чай добавлю для смаку
Замашненький та кисленький
Наче сонечко жовтеньке.(лимон)

    3. Фрукт цей з дитинства дають дітворі ,
     корисне , доступне і дуже смачне
     Багате залізом і дуже поживне. (яблуко)

ІV. Організація засобів праці і колективу на виконання трудового завдання
Таке завдання лежить перед нами але для початку повторимо правила поводження з пластиліном:
  1. Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;
       розрізати пластилін стекою;
       невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;
       після завершення роботи з пластиліном руки витирати сервет­кою;
       не бери пластилін до рота, не торкайся брудними руками об­личчя, очей, одягу. Не чіпай зошити, книги, гумки — скрізь бу­дуть жирні плями, по яких жодна ручка не пише.
2        Правила роботи з товаришами
       Поважай працю товариша. Ніколи не бери до рук чужу роботу без дозволу автора чи вчителя. Не ламай чужих виробів, навіть якщо вони погано зроблені;
       не торкайся руками представлених на виставці робіт, в тому числі і своїх;
       навчився сам — допоможи товаришеві. Підкажи, яким прийомом краще зробити потрібну форму або виправити помилку. Покажи це на своїй роботі. Виправляй роботу товариша або допомагай йому тільки за його згоди;
       у спільній з товаришем роботі над композицією будь згідливі­ший і поступливіший у виборі теми та персонажів. Виконуй вироби чесно. Поступися товаришеві виготовленням більш простих виробів. При невдачі не звинувачуй товариша, а допоможи виправити помилки.
Також є кілька основних прийомів ліплення:
1.Витягування
2.Скачування кульки
3.Розкачування циліндричної форми
4.Виконання заглиблення й заготовці
5.З'єднання деталей
V. Планування трудових дій
►► Ліплення яблука
   Візьміть більший шматочок жовтого пластиліну для виготов­лення яблучка та менший — зелений — для хвостика, листочків;
  коловими рухами утворіть жовту кульку;
      угорі та внизу, притиснувши пальчиком, зробіть загли­бники;
  зробіть хвостик та прикріпіть його до яблучка;
    прикрасьте яблучко листочками. На листочках можна зро­бити зубчики чи намалювати прожилки стекою;
    щоб яблучко стало рум’яним, візьміть шматочок червоного пластиліну і старанно розмастіть його з одного боку яблука.
►► Ліплення груші
   Візьміть більший шматочок жовтого пластиліну для виготовлення груші та менший — зелений — для хвостика, листочків;
  коловими рухами утворіть жовту кульку;
  витягніть пластилін так, щоб утворилася форма груші;
  вгорі та внизу, притиснувши пальчиком, зробіть заглибники;
  зліпіть палички та листочки;
   прикріпіть грушу до гілочки, зліпіть листочки та прикріпіть їх до гілки.
►► Ліплення лимона
   Візьміть більший шматочок жовтого пластиліну для виготовлення лимона;
  коловими рухами утворіть жовту кульку;
  витягніть пластилін так, щоб утворилася форма лимона.
- Також можна ще зробити банан , вишеньку, ягідку.
VІ. Практична робота
Шматок пластиліну на парті дрімає ,    
 І чим він стане ніхто не знає ,
Чи квіткою що радує всіх нині,
Чи пташкою у гіллі на калинію
Ви потрудіться добре всі будь ласка ,-
Наступить диво, оживе прекрасна казка.
-          Тож постарайтеся для того щоб в нас вийшли чудові фрукти.
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти.
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз.
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть.
А тепер їх опустіть.
Плигніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд.
VIІ.   Виставка та оцінювання робіт
-Чи схожі вироби на справжні овочі та фрукти?
-Чому вироби вийшли маленькими чи великими?
VIІI.   Підсумок уроку
  З яким матеріалом ми працювали сьогодні на уроці?
  Як потрібно працювати з пластиліном? 
                                                                               Підготувала вчитель
Ридодубівської ЗОШ І-ІІ ступенів
Солтис Ірина Андріївна

Немає коментарів:

Дописати коментар