суботу, 6 грудня 2014 р.

Бісероплетіння



Тема: Бісероплетіння – як вид декоративно-прикладного мистецтва. Застосування виробів виготовлених із бісеру. Інструменти та матеріали для роботи із бісером. Нанизування бісеру.
Мета:  Навчальна – ознайомити з історичними відомостями про походження, виробництво й застосування бісеру; ознайомити матеріалами та інструментами, необхідними для бісерного плетіння; дати короткі відомості про техніки виготовлення бісерних виробів;
Розвивальна – розвивати вміння аналізувати, пояснювати, порівнювати; розвивати  художній смак; розвивати пізнавальний інтерес до навчального предмету; 
Виховна – виховувати повагу до традицій українського народу; виховувати вміння відчувати і розуміти прекрасне; формувати свідоме дотримання правил безпечної праці та санітарно гігієнічних вимог .
Тип уроку: вивчення нових знань.
Обладнання:  Зразки виробів з бісеру;
Ілюстрації з журналів, книжок;
Таблички з кольоровими позначками;
Бісер, січений бісер, стеклярус, голки, фурнітура для бісерних виробів.
Хід уроку
1. Мотивація навчальної діяльності учня. Пропоную учениці епіграфи та вислови до уроку, які записані на дошці: Бісер – це світ, у якому поєднуються найрізноманітніші сторони людського обдарування: майстерність виробника скла, вміння вишивальниці, фантазія художника. Бісер, палаючий різними вогнями, дарує відчуття особливої радості, чарівності, загадковості. Зараз ми переживаємо «бісерний бум», який зв’язаний з тим, що відомі кутюр’є стали активно використовувати вишивку бісером у своїх моделях, а як аксесуари до них пропонують вишукані прикраси з бісеру. За словами Коко Шанель, мода рано чи пізно виходить із моди, а стиль – ніколи. А що може бути стильніше за ексклюзивний, ручної роботи аксесуар? Протягом століть створювалось народне мистецтво, розмаїте й багатогранне. Виникло воно з любові до рідного краю, всього навколишнього світу і з потреби на тільки бачити і відчувати красу, а й творити її власними руками. Бісероплетіння міцно займає своє місце поряд з іншими видами декоративно-ужиткового мистецтва.
2. Представлення теми уроку та очікуваних результатів. Оголошую записану на дошці тему уроку. Залучаю учениці до спільного визначення очікуваних результатів уроку. Очікувані результати.
Нагадую учениці, що наприкінці уроку буду перевіряти наскільки вона досягли цих результатів.
3. Вивчення нового матеріалу. Виробництво бісеру На скляних заводах бісер виробляють способом витягування та видування з пофарбованого або емальованого скла товстостінних трубочок невеликого діаметра. Їх нарізають на маленькі шматочки так отримують січений бісер. Щоб округлити ці шматочки, їх поміщають в залізний розжарений циліндр, у якому міститься суміш піску та вугільного порошку. Циліндр швидко обертається, а кусочки округляються. Так отримують бісер. Нарізаючи скляні трубочки на більш довші шматочки, одержують стеклярус.
Застосування бісеру та короткі відомості про техніки виготовлення виробів з бісеру Види робіт із застосуванням бісеру: Низання. Ткання (ручне та на рамі з нитковою основою). Плетіння. Вишивка. В’язання (гачками та спицями з використанням бісеру). Виклацування на воску.
Бісероплетіння характеризується використанням великої кількості технік. За способом виконання нанизування розрізняють: - низання в одну нитку; - низання в дів нитки. До технік низання в одну нитку належать: «кривулька», «драбинка», «вінок», «ромб», «трикутник», «мозаїка», «зубці», «щільники», «петельки» та інші. До технік низання в дві нитки відносяться такі техніки: «в хрестик», «кільця», «ромби», «повороти», «квадрати», «ялинка», «піраміда», ажурні техніки. За кількістю використаних прийомів низання вироби з бісеру бувають: - прості – виконані тільки однією технікою; - складні – виконані двома і більше техніками. За кількістю рядів бісерні виробу бувають: - однорядні; - багаторядні. За виглядом бісерні вироби бувають: - щільні; - ажурні. Бісер – маленькі, злегка сплющені або круглі намистинки діаметром не більше 2 мм з отвором для нитки. Січений бісер – короткі трубочки (довжиною 2-3 мм), круглі або багатогранні. Стеклярус – довгі трубочки (довжиною 5 10 мм), круглі або багатогранні. Голки. Для бісеру використовують дуже тонкі голки №1 та №0 або японські голки №10, №11, №12. Для втягування нитки в голку користуються нитковтягувачем. Нитки. Для бісеру використовують будь-які міцні нитки: шовкові, нейлонові, капронові, за потребою резинові. Дріт спеціальний або мідний використовують для виготовлення об’ємних композицій, фігурок тварин, квітів. Волосінь використовують № 0,15 – 0,20. Ножиці використовують малі, схожі на манікюрні. Менажниця або серветка з м’якої тканини, на яку насипають бісер. Фурнітура: гвинтові застібки, замки Картьє, круглі застібки, швензи (застібки для сережок), застібки для кліпсів. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виготовлення виробів з бісеру:
1. Перед початком роботи підготувати робоче місце.
2. Сидіти прямо, не нахиляючи низько голову.
3. Роботу виконувати при достатньому освітленні.
4. Через кожні 40-50 хв роботи робити перерву на 5-10 хв.
5. голки зберігати в гольнику.
6. Не можна вколювати голку в одяг.
7. Не користуватися іржавими голками.
8. Не брати голку до рота.
9. Ножиці класти зімкнутими лезами на стіл.
10. передавати кільцями вперед, тримаючи за зімкнуті леза.
11. Роботу тримати на відстані 25-30 см від очей.
4. Закріплення нових знань учнів. Гра «Додатковий бал» Гра проводиться в усній формі. За правильну відповідь додається один бал до оцінки. 1. «Фальшиві перли» по-арабські називали … («бусер»). 2. Маленькі, злегка сплющені намистинки діаметром не більше 2 мм з отвором для нитки, називають … (бісером). 3. На скляних заводах бісер виробляють способами … (витягування та видування). 4. Короткі трубочки довжиною 2-3 мм, називають … (січеним бісером). 5. Для виготовлення бісеру використовують скло … (емальоване або пофарбоване прозоре). 6. Трубочки довжиною 5-10 мм, називають … (стеклярусом). 7. За способом низання розрізняють техніки низання … (в одну нитку, в дві нитки). 8. Простими називають вироби з бісеру, які … (виконані тільки однією технікою). 9. За виглядом бісерні вироби бувають … (щільні й ажурні). 10. Складними називають такі вироби, які … (виконані двома й більше техніками).
5. Підведення підсумків уроку.
6. Оцінювання результатів уроку
7. Заключне слово вчителя. Виготовлення виробів з бісеру завжди було одним із поширеніших і улюблених різновидів народної творчості. Ці витвори – це піднесений світ краси й фантазії, поетичного осмислення природи. Бісероплетіння – захоплююче заняття, що має не тільки практичну користь.
8. Домашнє завдання. Підготувати інструменти та матеріали для роботи з бісером.
Наочність для цього уроку використовувала з сайту:
drive.google.com

Немає коментарів:

Дописати коментар