субота, 6 грудня 2014 р.

Урок трудового навчання у 1 класі


                                                               Cкорук Іванна Ярославівна, вчитель початкових класів

 Улашківської  ЗОШ  І – ІІІ ст.

Чортківського району

Тема. Симетричні форми. Симетрія у природі. Згинання паперу по  прямих лініях у будь-якому напрямку, згинання аркуша паперу навпіл, поєднуючи кути і сторони.
Практична робота: вирізання деталей виробів симетричної форми; створення аплікацій із вирізаних простих симетричних форм «Грибочок».      
Мета.  Вчити дітей виготовляти предметні аплікації, ознайомити із симетричними предметами, способом симетричного вирізування.Розвивати просторове уявлення, дрібну моторику. Виховувати емоційне ставлення до результатів своєї праці, інтерес до секретів природи.   
 Обладнання: зображення грибів, кольоровий папір, картон, клей, ножиці, шаблон,простий олівець,пензлик,фотографії симетричних предметів, зразки дитячих робіт.   
Хід заняття
І. Організаційний момент
1.Привітання
Дзвоник вже сигнал нам дав –
Працювати час настав.
Тож і ти часу не гай –
Працювати починай!
     2. Перевірка готовності до уроку
     3. Упорядкування робочого місця
ІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу
1.Повідомлення теми і мети уроку
- Христинко, я запрошую тебе у майстерню Папірчика, де ми будемо виготовляти аплікацію «Грибочок».
- Впізнай  серед ілюстрацій відомі тобі їстівні гриби. Який отруйний гриб ти бачиш? Так, родина грибів дуже велика, про неї ти багато довідаєшся  на уроках природознавства.
2. Вступна бесіда
-Уважно поглянь на фотографії.Чим схожі між собою фігури грибочка, метелика,квіточки, сонечка? Вони  складаються із двох однакових половинок.   Називають їх симетричними, а лінію, яка ділить деталі навпіл, - лінією симетрії. Розглянь шаблони. Яких вони фігур? Впізнала?  Отож, для виготовлення аплікації «Грибок»   ми будемо використовувати шаблон - симетричну половинку деталей грибочка і метелика, а не ціле зображення.
3. Аналіз зразків виробу.
- Дивись, які аплікації виготовили діти. Що ти бачиш на них?
4. Пальчикова гімнастика «Привітання пальчиків»
Руки складені в кулачки, притиснуті один до одного. По черзі розгинаємо пальці. Однакові пальці рук торкаються один до одного – ніби вітаються (великий з великим, вказівний з вказівним і т. д.). Говоримо: «Вітаються великі пальці – сховалися. Вказівні – сховалися. Середні – сховалися. Безіменні – сховалися. Мізинці – сховалися. Всі пальці розкрилися і привіталися. Добрий день!»
ІІІ. Технологія виготовлення виробу.
1) Приміряй шаблон до кольорового паперу.                                     
2) Зігни потрібний клаптик паперу і правильно приклади до нього шаблон. Обведи його і виріж.                                                     
3) Таким способом виготов за шаблоном і метелика.                         
4) На картон-основу наклей грибок, а на його капелюшок – метелика.
5)Прикрась метелика.                                                                  
6) Клаптик паперу наріж смужками. Наклей «травичку» під грибочком.
ІV.Планування наступних трудових дій
V. Відбір матеріалів та інструментів.                                                                                         
 Казка – підказка для малих майстрів                              
Жили-були у шухляді письмового стола клей, пензлик, ножиці, простий олівець, папір та лінійка. Щодня вони сперечалися між собою, хто з них найпотрібніший, найголовніший. Якось шухляду хтось висунув, і її мешканці побачили свого господаря — хлопчика. Він вийняв їх усіх і почав працювати. Брав олівець і креслив ним під лінійку. Потім вирізував ножицями окремі деталі і наклеював їх на аркуш. Вийшов гарний човен з вітрилом. Усі залишилися задоволені, бо зрозуміли, що найголовніша тут людина, її вмілі руки. Отож, коли клей, ножиці, простий олівець, папір, пензлик та лінійка знову повернулися у шухляду, сперечатися їм вже не хотілося. Усі вони бажають, щоб їх швидше взяли для роботи.
VI. Повторення правил техніки безпеки
 VII. Самостійна робота
Фізкультхвилинка
Вийшов в поле боровик        (вийти з-за парти)
Та й узявся в боки,               (взятися  в боки)
 Бо він бачити не звик           ( розвести руками)
 Обрії широкі.
 Покрутився на нозі,             (покрутитися на одній нозі)
 Реготом залився,
Танцюристу-конику              (нахиляння вперед)
 В пояс уклонився.
 Довго зайчика ганяв,           ( біг на місці)
 Виспавсь на пісочку,
 Коли вечір вже настав -
 Викупавсь в струмочку.                (імітація рухів при плаванні)
VІІІ.Продовження самостійної роботи.
ІX. Аналіз виробу.                                                                                 X. Підсумок уроку.
Ліс — це казка, ліс — це диво,                   
 В кожну пору ліс чарівний
 Все для всіх у ньому є!
Придивляйся, пізнавай
Йди і ти у ліс, щасливо,                              
Він веселий, тихий, дивний -
Радість людям він дає!                                 
Вчися і спостерігай!                   
XI. Прибирання робочого місця.
                  
ОПИС ДОСВІДУ
 «Актуальність та завдання трудового виховання дітей з особливими потребами»
Маючи за плечима досвід 33 років роботи з учнями початкових класів загальноосвітньої школи, мені вперше прийшлося працювати з ученицею 1 класу з особливими  потребами. Головним завданням для мене стало: як  допомогти  Христинці адаптуватися в шкільному колективі а потім – у суспільстві. Почала із створення спокійної атмосфери успіху, налагодження доброзичливих партнерських стосунків, заохочування, підтримування позитивної мотивації навчання.
Визначальним засобом педагогічної корекції  безперечно є трудове виховання. Бо саме у трудовій діяльності беруть участь основні функціональні комплекси дитячого організму – сприймаючі, перетворюючі і моторні. Здійснюється трудове виховання багатьма шляхами: у процесі вивчення предметів гуманітарного і природничого циклів, на уроках трудового навчання, у процесі самообслуговування, у позакласній та позашкільній роботі, у родині. Цей широкий спектр діяльності і виконує корекційні функції – розвиток мислення внаслідок практичної діяльності з різними матеріалами, розвиток мовлення через мовленнєвий супровід, розвиток моторики рук під час виготовлення виробів як психофізична основа поліпшення мозкової діяльності, корекція емоційно – вольової сфери.
Христинка вчиться сама готувати необхідні до уроку матеріали, прибирати робоче місце,складає пазли, мозаїку,  конструктор,із задоволенням виготовляє різні вироби і вірить, що у неї все буде добре.

Немає коментарів:

Дописати коментар