четвер, 19 лютого 2015 р.

КОМПЛЕКСНЕ ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ІГРОТЕРАШЇ І ЛОГОРИТМІКИ «ШЛЯХ У КАЗКУ»

Кравець Леся Ярославівна,
вчитель-логопед НВК «ЗОШ I-III ст. №1- гімназія» м.Копичинці
Мета: Зняти втому, тривожність, мовну і м’язову напругу; створити позитивну взаємодію один з одним; розвивати уяву, координацію рухів і кінетичні відчуття.
Хід заняття:
Підготовчий етап. Введення в ігрову ситуацію. Логопед зустрічає дітей. Обговорює правила поведінки в ігровій країні.
Ритуал входження в Казку. Символічний перехід зі світу реального у світ казки. Гра «Чарівна паличка». Логопед за допомогою «чарівної палички» «перевтілюється» у Добру чарівницю, а діти опиняються у Казковій країні.
Ігротерапія:
а)      Гра «ЯК будемо подорожувати?». Запрошення хлопчика-пажа. Діти стають один за одним. Паж стає першим і задає груповий алгоритм (потяг, літак, машина і т. д.).
б)      Гра «Зачароване поле». (Гарячий пісок - сніг - зелена трава - опале листя - болото - чиста калюжа - струмок - голки - тепле каміння).
в)      Гра «Тунель». (Діти поодному переборюють «тунель»).
г)       Гра «Перебори гору. (Діти за підтримкою ведучих долають перешкоди).
д)      Вправа «Дрімучий ліс». Діти долають уявні «джунглі».
е)       Гра «Зустріч з Феєю». (Фея загадує загадки і пальчикові ігри з речитативом).
ж)      Етюд «Озеро». (Діти переправляються через озеро, показуючи, як вони вміють плавати).
з)       По стрічечках-доріжках у «Країну Дзеркал».
і) Гра «Чарівна галявина». Діти заходять на ковдру. Після дотику «чарівної палички» вона перетворюється на «чарівну галявину».
к) Етюд «Рожева хмаринка». Діти сідають на галявинку, закривають очі, слухають музику. У цей час зверху їх накривають рожевим тканиною. Діти
відкривають очі, торкаються «хмаринки». Хмаринка перетворюється у рожеве багаття радості, щастя, сміху.
л)      Гра «Чарівні камінці». Добра чарівниця говорить про те, що по доріж до казкової країни закінчилась, і кожен учасник цього дійства може взяти із собою по 3 чарівних камінця: один для себе, другий для близької людини, третій для дитячого садочка. Потрібно загадати бажання для кожного камінця. Діти по стрічковим доріжкам йдуть за «чарівними камінцями». Психолог відзначає за місцями вибір один по одному дітей.
м)      Етюд «Танок радощів». Повернення з Чарівної країни. Добра чарівниця доторкається паличкою до дітей.
н)      Вихід із казки. Діти під музику виходять із залу.

2. ЗАНЯТТЯ З ЛОГОРИТМІКИ
Мета: формування просторових яувлень, відчуття часу. Вчити уявляти положення тіла в просторі, розвивати граціозність, легкість і точність рухів. Виховувати адекватне вираження емоцій, почуттів. Формувати засоби мовленнєвої діяльності (постановка діафрагмального дихання, мовного плавного дихання, чіткої вимови звуків, правильної граматичної будови мовлення).
Хід заняття:
I.       Виховання уваги та просторових уявлень, відчуття часу.
Звучить музика. Логопед вітається з дітьми.
Логопед. „ Яка зараз пора року? Який місяць? Яке сьогодні число? Яке число було вчора? Яке число буде завтра? Вишикуйтеся за зростом від найнижчого до найвищого. Підніміть праву руку. Хто у тебе праворуч? Підніміть ліву руку. Хто у тебе ліворуч?”
Логопед пропонує всім заплющити очі і, звертаючись до кожного учня, запитує: „ Хто твої сусіди?”
II.      Проведення ритміко - гімнастичних вправ, психогімнастичних етюдів.
Дітям пропонується прослухати ’’Ритмічний етюд” Е. Жака - Далькроза. (педагог разом з дітьми роблять висновок, що музика ритмічна, під неї зручно крокувати, пропонують крокувати на місці).
Логопед ще раз грає в різному темпі (повільно та швидко). Діти роблять висновок, що і крокувати можна в різному темпі. (Спроби робляться на місці). Потім виконується крокування під ритмічну музику з прискоренням та уповільненням темпу відповідно до ритму та темпу музики.
Проведення психогімнастичного етюду на розвиток виразності жестів і виховання адекватного прояву почуттів, розвиток мімічної мускулатури (’’ Золоті крапельки”, ’’ Після дощу”).
Логопед. Діти, уявіть, що йде дощ. Танцюють бульбашки по калюжах. З-за хмаринки визирнуло сонечко. Воно позолотило дощик. Підставимо обличчя золотим крапелькам дощу, уявімо, як це приємно. (Під час етюду звучить музика Д: Христова ’’ Золоті краплинки”). Виразні рухи: обличчя підняте догори, очі заплющені, м’язи обличчя розслаблені, плечі опущені.
Логопед читає вірш ’’ Після дощу”.
Як граються після дощу? - По калюжах стрибають.
Як граються після дощу? - Кораблики пускають.
Як граються після дощу? - Та просто усміхаються!
Логопед. Що залишається після дощу на землі? (Калюжі)       
Потім вчитель кладе посеред кімнати килимок (уявна калюжа). Пропонує під музику Е. Голубєва ”Дощ” обережно походити навколо ’’ калюжі ”, намагаючись не замастити ноги. Потім побігати, пострибати по калюжах так сильно щоб бризки летіли на всі боки.
III. Вправи на релаксацію, постановку діафрагмального дихання, голосові та мовні вправи.
Логопед. „Ми втомились під час бігання по калюжах, відпочинемо.”
(Діти стають у коло, руки опущені вздовж тулуба.)
- Проспіваємо пісеньку дощу: крап, крап, крап-крап-крап - золотаві крапельки. (Чистомовки відпрацьовуються хором і індивідуально з кожним учнем). Слідкувати за правильною та чіткою вимовою усіх звуків, за збереженням ритмічного малюнка чистомовки, за правильним мовним диханням). Чистомовку відпрацьовувати в різному темпі (швидко, повільно). Відстукувати ритм пісеньки долоньками.
Заключна частина. Проведення рухової гри ’’Жабенята”.
Логопед. Хто любить калюжі? Кому добре в них живеться?
Вислухати всі варіанти відповідей, вибрати відповідь: ’’ Добре живеться в калюжах жабенятам”. Продемонструвати малюнок жаб, які сидять у калюжі (маленькому ставочку).
Вчитель читає вірш – потішку:
Жабенята у кружочку
Посідали на лужочку.
У піжмурки грають жабенята,
Жаба - мати вчить їх стрибати.
Хто стрибає недалеко,
Дожене таких лелека.
Виразні рухи під час гри: діти сідають на килимі в кружечок у позі ’’жабки” (навприсядки, коліна розвести, руками спиратися об підлогу поміж розведених колін). У цій позі зробити змогу пострибати на місці.
Серед дітей вибрати ’’лелеку”. Поза ’’лелеки”- учень стоїть на одній нозі, витягнувши шию (виглядає ’’жабок”).  
За командою у класі з’являється ’’лелека” в характерній позі, а всі ’’жабенята” починають стрибати по ’’лузі”. ’’Лелека” ловить жабенят доти, доки вчитель не плесне в долоні.
Логопед (до ” лелеки”). Скільки ти спіймав жаб?
’’Лелека” перераховує ’’жабок”, узгоджуючи число з іменником.
- Скільки всього було жаб на лузі?
’’Лелека” називає загальну кількість ”жаб”.
- Скільки ще треба зловити ’’жабок”?
’’Лелека” підраховує і дає повну відповідь.
Вибирається новий ’’лелека” і гра триває за попереднім планом. Грають доти, доки всі ’’жабки” будуть зловлені. Під час гри всі ’’жабки” сідають на свої місця.
Під заспокійливу музику учні розслабляються на місцях. Вони можуть поділитися своїми враженнями від проведенного уроку, назвати гру, музику, яка найбільше їм сподобалася.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар