25 березня 2016 року у Міністерстві освіти і
науки відбулась Всеукраїнська науково-практична конференція «Проблеми та
досягнення у сфері аутизму в Україні та інших країнах світу».
Що потрібно для того, щоб особливі діти були
успішними в інклюзії та, як правильно включити дитину з особливими
потребами в інклюзію, напередодні Дня поширення інформації про аутизм
говорили в Міністерстві освіти і науки України – фахівці, експерти,
освітяни та представники громадськості.
У заході взяли участь начальник відділу
дошкільної освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти
МОН Тамара Панасюк, начальник відділу освіти дітей з особливими
потребами департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН
Тетяна Симоненко, консул «Аутизм Європа» і засновник Фонду допомоги
дітям із синдромом аутизму «Дитина з майбутнім» Інна Сергієнко,
експерти, педагоги з усіх регіонів країни, громадські активісти, батьки
дітей, які страждають на аутизм.
Начальник відділу дошкільної освіти МОН України
Тамара Панасюк зазначила, що сьогодні головне завдання дошкільної освіти
– забезпечити рівні стартові умови для всіх дітей, у тому числі з
особливими потребами; створити здоровозберігаюче середовище у кожному
дитячому садку. «На сьогодні стоїть актуальне питання щодо введення до
штатного розпису ще однієї категорії посад – асистент вихователя
інклюзивної групи, яку вже внесено до класифікаторів професій», -
підкреслила Тамара Панасюк.
На думку Інни Сергієнко, інклюзивна освіта
потребує не тільки асистента вихователя, а й асистента дитини (тьютора).
Саме ця людина повинна знати, коли і як заспокоїти, а коли активізувати
дитину, що страждає на аутизм, коли вивести з класу, а коли завести
назад. На сьогодні таких фахівців поки немає.
«Ми проводимо семінари, за допомогою яких
викладачі дізнаються про аутизм більше та зможуть використовувати ці
знання у своїй роботі», - зазначила засновник фонду.
Начальник відділу освіти дітей з особливими
потребами МОН Тетяна Симоненко зауважила, що діти із аутизмом потребують
додаткових послуг, навчаюсь у звичайній школі. Вона підкреслила важливу
роль батьків у вихованні та навчанні дітей з аутизмом. «Головні
вихователі у житті такої дитини – це батьки. Тому вихователю треба
налагодити діалог в першу чергу із ними», - додала Тетяна Симоненко.
Під час конференції учасники обговорили такі
питання: інклюзії в Україні, потреби дитини із аутизмом при її навчанні,
роль тьютора в інклюзивній освіті тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар