понеділок, 28 березня 2016 р.

Всеукраїнська науково-практична конференція «Проблеми та досягнення у сфері аутизму в Україні та інших країнах світу»

У МОН обговорили роль інклюзивної освіти у навчанні дітей з особливими потребами
25 березня 2016 року у Міністерстві освіти і науки відбулась Всеукраїнська науково-практична конференція «Проблеми та досягнення у сфері аутизму в Україні та інших країнах світу».
Що потрібно для того, щоб особливі діти були успішними в інклюзії та, як правильно включити дитину з особливими потребами в інклюзію, напередодні Дня поширення інформації про аутизм говорили в Міністерстві освіти і науки України – фахівці, експерти, освітяни та представники громадськості.
У заході взяли участь начальник відділу дошкільної освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Тамара Панасюк, начальник відділу освіти дітей з особливими потребами департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Тетяна Симоненко, консул «Аутизм Європа» і засновник Фонду допомоги дітям із синдромом аутизму «Дитина з майбутнім» Інна Сергієнко, експерти, педагоги з усіх регіонів країни, громадські активісти, батьки дітей, які страждають на аутизм.
Начальник відділу дошкільної освіти МОН України Тамара Панасюк зазначила, що сьогодні головне завдання дошкільної освіти – забезпечити рівні стартові умови для всіх дітей, у тому числі з особливими потребами; створити здоровозберігаюче середовище у кожному дитячому садку. «На сьогодні стоїть актуальне питання щодо введення до штатного розпису ще однієї категорії посад – асистент вихователя інклюзивної групи, яку вже внесено до класифікаторів професій», - підкреслила Тамара Панасюк.
На думку Інни Сергієнко, інклюзивна освіта потребує не тільки асистента вихователя, а й асистента дитини (тьютора). Саме ця людина повинна знати, коли і як заспокоїти, а коли активізувати дитину, що страждає на аутизм, коли вивести з класу, а коли завести назад. На сьогодні таких фахівців поки немає.
«Ми проводимо семінари, за допомогою яких викладачі дізнаються про аутизм більше та зможуть використовувати ці знання у своїй роботі», - зазначила засновник фонду.
Начальник відділу освіти дітей з особливими потребами МОН  Тетяна Симоненко зауважила, що діти із аутизмом потребують додаткових послуг, навчаюсь у звичайній школі. Вона підкреслила важливу роль батьків у вихованні та навчанні дітей з аутизмом. «Головні вихователі у житті такої дитини – це батьки. Тому вихователю треба налагодити діалог в першу чергу із ними», - додала Тетяна Симоненко.
Під час конференції учасники обговорили такі питання: інклюзії в Україні, потреби дитини із аутизмом при її навчанні, роль тьютора в інклюзивній освіті тощо.

Немає коментарів:

Дописати коментар