Лист МОНмолодьспорт № 1/9-675 від 25.09.12 року
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту україни № 1/9-675 від 25 вересня 2012 року
Міністерству освіти і науки, молоді
та спорту
Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки обласних,
Київської та Севастопольської
міських державних адміністрацій
Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки обласних,
Київської та Севастопольської
міських державних адміністрацій
Щодо
посадових обов'язків асистента вчителя
Міністерство
освіти і науки, молоді та спорту надсилає для практичного використання
орієнтовні кваліфікаційні характеристики асистента вчителя в класі з
інклюзивним навчанням, які розроблені у зв'язку із введенням зазначеної посади
до Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів,
затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 06.12.2010 р. №1205,
зареєстрованим у Міністерстві юстиції 22 грудня 2010 р. за № 1308/18603.
Просимо
зміст листа довести до відома керівників районних та міських відділів освіти,
керівників загальноосвітніх навчальних закладів.
Додаток: на
2 арк.
Заступник
Міністра Б.М. Жебровський
Додаток
до листа МОНмолодьспорту
25.09.2012 № 1/9-675
до листа МОНмолодьспорту
25.09.2012 № 1/9-675
Кваліфікаційна характеристика
Асистент вчителя
Посадові
обов'язки.
Забезпечує
соціально-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами: разом
із вчителем класу виконує навчальні, виховні, соціально-адаптаційні заходи,
запроваджуючи ефективні форми їх проведення, допомагає дитині у виконанні
навчальних завдань, залучає учня до різних видів навчальної діяльності; у
складі групи фахівців приймає участь у розробленні та виконанні індивідуальної
програми розвитку дитини; адаптує навчальні матеріали з урахуванням
індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з
особливими освітніми потребами.
Здійснює
функції:
-
організаційну:
допомагає в
організації навчально-виховного процесу в класі з інклюзивним навчанням; надає
допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця;
проводить спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних
особливостей, схильностей, інтересів та потреб; допомагає концентрувати увагу,
сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учня; співпрацює з фахівцями,
які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та
приймають участь у розробленні індивідуальної програми розвитку. Забезпечує
разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання та
праці. Веде встановлену педагогічну документацію.
-
навчально-розвиткову:
співпрацюючи
з вчителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх
потреб учнів; здійснює соціально-педагогічний супровід дітей з особливими
освітніми потребами, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію
учнів. Сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню
їхнього психоемоційного стану. Стимулює розвиток соціальної активності дітей,
сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх
участі у науковій, технічній, художній творчості. Створює навчально-виховні
ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому.
-
діагностичну:
разом із
групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку, вивчає
особливості діяльності і розвитку дітей з особливими освітніми потребами,
оцінює навчальні досягнення учня; оцінює виконання індивідуальної програми
розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку учня.
-
прогностичну:
на основі
вивчення актуального та потенційного розвитку дитини приймає участь у
розробленні індивідуальної програми розвитку;
-
консультативну:
постійно
спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну допомогу; інформує
вчителя класу та батьків про досягнення учня.
Дотримується
педагогічної етики, поважає гідність особистості дитини, захищає її від
будь-яких форм фізичного або психічного насильства.
Постійно
підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.
Повинен
знати.
Основи
законодавства України про освіту, соціальний захист; міжнародні документи про
права людини й дитини; державні стандарти освіти; нормативні документи з питань
навчання та виховання; сучасні досягнення науки і практики у галузі педагогіки;
психолого-педагогічні дисципліни; особливості розвитку дітей з особливими
освітніми потребами різного віку; ефективні методи, форми та прийоми роботи з
дітьми, застосовуючи індивідуальний та диференційований підхід; рівні адаптації
навчального та фізичного навантаження; методи використання сучасних технічних
засобів та обладнання; основи роботи з громадськістю та сім'єю; етичні норми і
правила організації навчання та виховання дітей; норми та правила ведення
педагогічної документації.
Повинен
вміти.
Застосовувати
професійні знання в практичній діяльності, здійснювати педагогічний супровід
дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання; разом із
іншими фахівцями складати та реалізовувати індивідуальну програму розвитку
дитини; вести спостереження та аналізувати динаміку розвитку учня;
налагоджувати міжособистісні стосунки між всіма суб'єктами навчально-виховної
діяльності; займатись посередницькою діяльністю в сфері виховання та соціальної
допомоги.
Повинен
мати.
Розвинені
комунікативні та організаційні здібності, здатність співчувати, співпереживати;
ціннісні орієнтації, спрямовані на розвиток людини як особистості та найвищої
цінності суспільства, на творчу педагогічну діяльність; навички вирішення
конфліктних ситуацій.
За
матеріалами: Освіта.ua
Thus you intend to prepare your track, however you need ideas of where to begin. https://imgur.com/a/XUflAoF https://imgur.com/a/8cJirfW https://imgur.com/a/ozvoAV1 http://huj4yebksi.dip.jp https://imgur.com/a/sZYWYY2 https://imgur.com/a/7utwIHi http://6qybfre3b7.dip.jp
ВідповістиВидалити