Мова, то жива сходинка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає своє давнє життя і своє сподівання, свій розум, досвід, почування. Мова дорослих - приклад для дітей. Успіх мовного розвитку дитини, насамперед залежить від мови дорослих і, зокрема, батьків. Маля навчається говорити завдяки слуху й здібності до наслідування. Відомо, що дитина дошкільного віку легко наслідує неправильну вимову дорослих, передає місцеву говірку, діалектизм, вульгаризм. Яскрава виразна мова дітей залежить від мови дорослих.
Правила, які варто пам'ятати:
Якщо до Вас звернулись із запитанням, відповідайте ввічливо, повним реченням. Чітко вимовляйте слова і звуки, говоріть так, щоб було зрозуміло.
Уважно вислуховуйте поради старших - так і Вас вислуховуватимуть Ваші діти
Вітайтеся при зустрічі з друзями, знайомими і привчайте це робити своє маля. Слова привітання чи прощання промовляйте доброзичливо, з посмішкою - теж саме буде робити Ваш син чи донька.
Вчіть дитину звертатися до дорослих на «Ви».
Не забувайте вибачитися за допущену недоречність у поведінці. Дякуйте за надану Вам допомогу, турботу, увагу - навчайте цьому дитину.
Повсякчас в мові використовуйте чарівні слова: «будь ласка», «дякую», «прошу», «вибачте», «на все добре», «дозвольте», «смачного», «до побачення», «доброго дня», «на все добре», тощо.
Не розмовляйте голосно у транспорті, на вулиці, у громадських місцях - те ж саме буде робити Ваш малюк.
Запам'ятайте!
Ваша дитина буде лагідна, чуйна, уважна, правильно говорити при спілкуванні з іншими, якщо Ви станете для неї взірцем!
Діти завжди наслідують своїх батьків!
Діти завжди наслідують своїх батьків!
Поради батькам
ЩО НЕОБХІДНО РОБИТИ ДЛЯ СТИМУЛЮВАННЯ
РОЗВИТКУ МОВИ ДІТЕЙ
1. Показувати і переміщати яскраві предмети.
2. Розміщувати предмети, що цікавлять малюка, біля нього, щоб їх можна було стукнути, пхнути, схопити, краще роздивитися.
3. Розмовляти з дитиною, уподібнюватися йому, називаючи його на ім'я.
4. Забезпечити дитину достатньою кількістю предметів для хватання і маніпулювання з ними.
5. Почати гратися з дітьми в такі ігри, як «Ку-ку», «Знайди сховане».
6. Організувати безпечне місце для дослідницько-орієнтаційної діяльності й забезпечити малюка яскравими предметами, які б він міг відшукати, переміщати і т. д.
7. Проговорювати свої дії.
6. Організувати безпечне місце для дослідницько-орієнтаційної діяльності й забезпечити малюка яскравими предметами, які б він міг відшукати, переміщати і т. д.
7. Проговорювати свої дії («Я кладу м'яч за спину, спробуй його дістати»).
8. Намагатися постійно ускладнювати ігри «Знайди сховане».
9. Гратися з ляльками, імітувати дії дитини та стимулювати її до уподібнення.
10. Пояснювати те, що відбувається («М'яч закотився під стіл, тому що ти ударив по ньому»).
11. Гратися з дитиною під час купання, використовуючи різноманітні плаваючі іграшки, в які можна наливати воду, зжимати їх і т. д.
12. Задавати запитання і давати дитині час знайти відповідь самому.
13. Забезпечити дитину іграшками для його символічних ігор.
2. Розміщувати предмети, що цікавлять малюка, біля нього, щоб їх можна було стукнути, пхнути, схопити, краще роздивитися.
3. Розмовляти з дитиною, уподібнюватися йому, називаючи його на ім'я.
4. Забезпечити дитину достатньою кількістю предметів для хватання і маніпулювання з ними.
5. Почати гратися з дітьми в такі ігри, як «Ку-ку», «Знайди сховане».
6. Організувати безпечне місце для дослідницько-орієнтаційної діяльності й забезпечити малюка яскравими предметами, які б він міг відшукати, переміщати і т. д.
7. Проговорювати свої дії.
6. Організувати безпечне місце для дослідницько-орієнтаційної діяльності й забезпечити малюка яскравими предметами, які б він міг відшукати, переміщати і т. д.
7. Проговорювати свої дії («Я кладу м'яч за спину, спробуй його дістати»).
8. Намагатися постійно ускладнювати ігри «Знайди сховане».
9. Гратися з ляльками, імітувати дії дитини та стимулювати її до уподібнення.
10. Пояснювати те, що відбувається («М'яч закотився під стіл, тому що ти ударив по ньому»).
11. Гратися з дитиною під час купання, використовуючи різноманітні плаваючі іграшки, в які можна наливати воду, зжимати їх і т. д.
12. Задавати запитання і давати дитині час знайти відповідь самому.
13. Забезпечити дитину іграшками для його символічних ігор.
Для того, щоб діти могли повністю проявити і розвинути свої здібності, вони повинні рости у середовищі, яке відгукується на їхні потреби.
Немає коментарів:
Дописати коментар