вівторок, 29 січня 2013 р.

Індекс інклюзії


Індекс інклюзії - це механізм самооцінювання, що дає можливість  дошкільним навчальним закладам визначити, чи враховують вони індивідуальні особливості розвитку й потреби дітей і персоналу. А відтак – уже по результатах цього моніторингу із чесними відповідями на запитання й визнанням сильних і слабких місць – розробити власний план подальших дій: що треба зробити насамперед, а що пізніше, які кроки здійснити задля створення в закладі таких умов, аби всім було добре:  всім учасникам навчально-виховного процесу, а не лише дітям з особливими потребами. Це є найпершою концептуальною засадою Індексу інклюзії.    «Індекс  інклюзії» - це набір  практичних  матеріалів,  використання   яких сприяє розвитку  дошкільних навчальних закладів в напрямі інклюзії. Інклюзію часто співвідносять з дітьми, які мають інвалідність, або з тими, в яки є особливі освітні проблеми. «Індекс інклюзії» розглядає шляхи включення в освітній процес усіх дітей, а не тільки дітей з інвалідністю та/або особливими освітніми потребами. Індекс інклюзії дає можливість проаналізувати сильні та слабкі сторони в організації інклюзивного навчання та на основі отриманих результатів розробити план розвитку  дошкільного навчального закладу.   
 Посібник містить наступні  частини:
 1.«Інклюзивний підхід до розвитку навчального закладу»,
 2. «Створення плану інклюзивного розвитку»,
 3.  Блоки запитань для оцінювання рівня інклюзії у закладі.
 4.  Матеріали для проведення анкетування.
Загальноосвітній навчальний заклад

Дошкільний навчальний заклад