понеділок, 30 березня 2015 р.

пʼятницю, 27 березня 2015 р.

19-річний Богдан Кравчук з Луцька став першим українцем із синдром Дауна, який здобуває вищу освіту. Нині Богдан є студентом-першокурсником історичного факультету Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 
http://visnyk.lutsk.ua/news/ukraine/regions/volyn/13452/
Всесвітній день боротьби з епілепсією, або Фіолетовий день (Purple Day), який відзначають 26 березня, був започаткований у 2008 р. дев’ятирічною Кессіді Меган (Cassidy Megan), яка хворіє на епілепсію. Дівчинка неодноразово стикалася із упередженим ставленням з боку однолітків і дорослих. Щоб привернути увагу спільноти до цієї проблеми, вона поширила інформацію щодо епілепсії у соціальних мережах. Для повідомлень вона обрала фіолетовий колір. З 2009 р. цю ініціативу підтримали міжнародні асоціації.
Круглий стіл з нагоди Всесвітнього дня боротьби з епілепсією

четвер, 19 березня 2015 р.

Онлайн! 19 березня о 15:00 – вебінар із питань перспектив та досвіду роботи з дітьми з синдромом Дауна





19 березня 2015 року о 15:00 Освітній портал “Педагогічна преса” транслюватиме вебінар із питань перспектив та досвіду роботи з дітьми з синдромом Дауна в Україні, організований Міністерством освіти і науки разом з Національною академією педагогічних наук України.
Долучитися до перегляду в режимі онлайн можна в день трансляції на цій сторінці.  Потім відео буде доступне в записі. 
Нагадаємо, що  2006 року ООН проголосила 21 березня Всесвітнім днем людини із синдромом Дауна (World Down Syndrome Day). Дату обрано не випадково: двадцять перший день третього місяця має асоціюватись з 3 копіями 21-ї хромосоми. Всесвітній день людини з синдромом Дауна покликаний привернути увагу суспільства до проблем цих сонячних людей, адже вони вирізняються добротою, щирістю і безпосередністю.
Участь у вебінарі візьмуть провідні науковці, практики та громадські організації,
які працюють із дітьми з синдромом Дауна




1. Макарчук Наталія Олексіївна Заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту спеціальної педагогіки НАПН України Тенденції організації соціального простору дітей із синдромом Дауна: порівняльний аспект
(завантажити презентацію)
2. Павлюченко Ольга Миколаївна Директор спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату № 26 міста Києва Навчання дитини із синдромом Дауна в початковій школі
3. Кур’янов Сергій Володимирович ВБО «Даун Синдром», президент Перспективи запровадження системи раннього втручання в розвиток дітей із синдромом Дауна в Україні
4. Аренда Василенко ВБО «Даун Синдром», проект «Перспектива 21/3», менеджер Роль батьків у створенні освітнього простору для дитини із синдромом Дауна
5. Ліщук Наталія Миколаївна ВБО «Даун Синдром», експеримент «Інтеграція дітей із синдромом Дауна в освітнє середовище», координатор Умови розвитку та успішного навчання дитини із синдромом Дауна
(завантажити презентацію)
6. Піддубна Поліна Михайлівна Вчитель експериментального класу «Радість» спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату № 26 міста Києва Модель випускника класів «Радість»

середу, 11 березня 2015 р.

Орієнтовний графік освітніх вебінарів на 2015 рік, що проводитимуться Інститутом спеціальної педагогіки НАПН України спільно з МОН України

МОН пропонує на громадське обговорення проект типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня

З метою приведення навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня у відповідність до державних норм, встановлених Гігієнічними вимогами до улаштування, утримання і режиму спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, та навчально-реабілітаційних центрів (наказ Міністерства охорони здоров’я від 20.02.2013 № 144) розроблено проект наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження типових навчальних планів ІІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку».
У проекті враховано пропозиції керівників спеціальних шкіл-інтернатів, № 6 для глухих дітей, № 4 для дітей зі зниженим зором, № 5 для сліпих дітей, № 15 для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату м. Києва.
Просимо керівників, педагогічних працівників інших спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів надсилати свої зауваження та пропозиції до проекту акта на електронну адресу: t.symonenko@gmail.com

В Україні розпочав роботу волонтерський проект допомоги сім’ям з дітьми з аутизмом

В Україні почав роботу проект підготовки волонтерів «Біфрендер». Метою проекту є навчання волонтерів для надання допомоги сім’ям, які виховують дітей з аутизмом. В результаті програми навчання волонтери будуть направлені в сім’ї для надання безкоштовної соціальної допомоги сім’ям з дітьми з особливими потребами, зокрема з аутизмом, які знаходяться у важкій життєвій ситуації. Основна частина учасників проекту - це студенти педагогічних ВНЗ Києва, які навчаються на психологів, корекційних педагогів, соціальних працівників.

http://naiu.org.ua/live/v-ukrajini-rozpochav-robotu-volonterskyj-proekt-dopomohy-simyam-z-ditmy-z-autyzmom/

 В інституті спеціальної педагогіки Академії педагогічних наук України 


29 січня 2015 року з 11:00 в режимі онлайн відбулася трансляція вебінар-семінару з питань алгоритму діяльності міждисциплінарної групи супроводу дітей з аутизмом у ДНЗ.



Ведучі вебінару: 
Тетяна Скрипник – завідувач лабораторії корекції розвитку дітей з аутизмом Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, доктор психологічних наук;
Ганна Супрун – науковий співробітник лабораторії науково-методичного забезпечення роботи ПМПК Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи, практичний психолог спеціального ДНЗ № 569, аспірант Інституту спеціальної педагогіки НАПН України.