пʼятницю, 20 січня 2017 р.

У 2017 році усі випускники школи з порушеннями розумового розвитку отримають документи про освіту нового зразка



У 2017 році усі випускники школи з порушеннями розумового розвитку отримають документи про освіту нового зразка 
Уряд передбачив кошти на друк додатків до свідоцтва про базову загальну середню освіту за спеціальною програмою для випускників із порушеннями розумового розвитку. Відповідну постанову було прийнято на засіданні КМУ сьогодні, 11 січня 2017 року.

“У вересні ми прийняли постанову, яка передбачає, що діти з порушеннями розумового розвитку однакового рівня складності отримуватимуть однакові документи про базову загальну середню освіту незалежно від того, навчаються вони в спеціальному закладі, або у звичайній школі в рамках інклюзивного чи інтегрованого навчання. Наразі на це вже передбачено кошти і в 2017 році випускники отримають документи нового зразка”, - зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

До цього часу діти з легкими порушеннями розумового розвитку, що навчаються за спеціальною програмою в спеціальних навчальних закладах та у звичайних школах в рамках інклюзивного чи інтегрованого навчання отримували документи різного зразка.
Більше за посиланням:


МОН працює над запровадженням кодифікації підручників для дітей з особливими освітніми потребами

Результат пошуку зображень за запитом "інклюзія"Для забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами МОН працює над запровадженням кодифікації підручників. Планується, що під час маркування підручників замість діагнозу писатиметься спеціальний код, який вказуватиме, для яких категорій дітей написано та підготовано книгу.
«Для нас важливо створити комфортні умови для навчання дітей з усієї України. Вже давно ведеться дискусія про те, що дітям не обов’язково і навіть шкідливо вказувати на те, що вони мають діагноз, який може обмежити їхні можливості на самореалізацію. Ми прагнемо, щоб зростаючи, кожна українська дитина була відкритою до можливостей навколишнього світу. Для цього потрібно акцентувати увагу дітей на їхніх можливостях та талантах, а не на недоліках», – зазначив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей.
Міністерство освіти і науки України систематично працює над тим, щоб захистити права дітей з особливими освітніми потребами. Так, 26 жовтня 2016 року було внесено зміни в постанову Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 року №585 «Про встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку».
Зокрема, з огляду на термінологію Конвенції ООН «Про права осіб з інвалідністю», було змінено:
  • Слова в назві постанови та далі по документу «, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку» замінили словами «з особливими освітніми потребами».
  • слово «вадами» замінили словом «порушеннями»;
  • означення діагнозу «розумово відсталі діти» замінили на «діти з порушеннями розумового розвитку».
  • Далі за посиланням:
  • http://mon.gov.ua/usi-novivni/novini/2017/01/18/mon-praczyue-nad-zaprovadzhennyam-kodifikacziyi-pidruchnikiv/

пʼятницю, 6 січня 2017 р.

Пов’язане зображення

Розроблення індивідуальної програми розвитку: адаптації та модифікації



      21 грудня 2016 року в Інституті післядипломної педагогічної освіти              Київського університету Бориса Грінченка відбувся навчально-практичний семінар «Розроблення індивідуальної програми розвитку: адаптації та модифікації» для педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, які з 2016/2017 н. р. розпочали працювати в інклюзивних класах.
  Навчально-практичний семінар «Розроблення індивідуальної програми розвитку: адаптації та модифікації» став черговим семінаром, який проводиться в рамках «Школи інклюзивної освіти» і був спрямований на ознайомлення педагогів з одною із складових індивідуальної програми розвитку, а саме: здійснення адаптацій і модифікацій. Відомо, що індивідуальна програма розвитку для дітей з особливими освітніми потребами є одним із механізмів забезпечення рівного доступу до типової загальноосвітньої програми для таких дітей в умовах інклюзивної освіти. 
   Участь у семінарі взяли 40 педагогів загальноосвітніх навчальних закладів міста Києва (серед них: заступники директорів з навчально-виховної роботи, вчителі початкових класів, вчителі-логопеди та ін.).
Далі за посиланням: