понеділок, 28 березня 2016 р.

Організація функціонування інклюзивних класів загальноосвітніх навчальних закладів

 
          23 березня 2016 року у Міністерстві освіти і науки України відбулася робоча нарада з питань функціонування інклюзивних класів загальноосвітніх навчальних закладів.
У нараді взяли участь представники Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України, департаментів (управлінь) освіти і науки Волинської, Київської, Полтавської та м. Києва, Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, директор СШ №15 м. Біла Церква Київської області Наталія Слободянюк, заступники директорів загальноосвітніх навчальних закладів № 141, 184 м. Києва.
         Під час роботи наради обговорили такі питання: індивідуальні навчальні плани інклюзивних класів загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей; програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами; організаційні аспекти роботи асистента вчителя та його документація; оформлення шкільної документації інклюзивних класів загальноосвітніх навчальних закладів; співпраця органів управління освіти з органами охорони здоров'я, соціального захисту дітей з особливими освітніми потребами; оформлення угод про співпрацю педагогів та батьків щодо проведення корекційних - розвиткових занять з дітьми з особливими освітніми потребами; диференційований підхід щодо забезпечення архітектурної доступності та розумного пристосування в загальноосвітніх навчальних закладах Волинської області; презентації досвіду роботи асистентів вчителя, логопедів, психологів, соціальних педагогів в інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів м. Києва, Волинської, Київської та Полтавської областей.
         За підсумками роботи наради прийнято рішення щодо необхідності розроблення проекту нового журналу роботи асистента вчителя в інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів, методичних рекомендацій щодо заповнення шкільної документації та розроблення пам’ятки переліку документів для роботи в інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів; професійного співробітництва в інклюзивному класі (вчитель, асистент вчителя, психолог, учитель-логопед, батьки); доступності навчального закладу для всіх дітей з порушеннями розвитку; потреби введення нових посад для роботи в інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів.

Всеукраїнська науково-практична конференція «Проблеми та досягнення у сфері аутизму в Україні та інших країнах світу»

У МОН обговорили роль інклюзивної освіти у навчанні дітей з особливими потребами
25 березня 2016 року у Міністерстві освіти і науки відбулась Всеукраїнська науково-практична конференція «Проблеми та досягнення у сфері аутизму в Україні та інших країнах світу».
Що потрібно для того, щоб особливі діти були успішними в інклюзії та, як правильно включити дитину з особливими потребами в інклюзію, напередодні Дня поширення інформації про аутизм говорили в Міністерстві освіти і науки України – фахівці, експерти, освітяни та представники громадськості.
У заході взяли участь начальник відділу дошкільної освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Тамара Панасюк, начальник відділу освіти дітей з особливими потребами департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Тетяна Симоненко, консул «Аутизм Європа» і засновник Фонду допомоги дітям із синдромом аутизму «Дитина з майбутнім» Інна Сергієнко, експерти, педагоги з усіх регіонів країни, громадські активісти, батьки дітей, які страждають на аутизм.
Начальник відділу дошкільної освіти МОН України Тамара Панасюк зазначила, що сьогодні головне завдання дошкільної освіти – забезпечити рівні стартові умови для всіх дітей, у тому числі з особливими потребами; створити здоровозберігаюче середовище у кожному дитячому садку. «На сьогодні стоїть актуальне питання щодо введення до штатного розпису ще однієї категорії посад – асистент вихователя інклюзивної групи, яку вже внесено до класифікаторів професій», - підкреслила Тамара Панасюк.
На думку Інни Сергієнко, інклюзивна освіта потребує не тільки асистента вихователя, а й асистента дитини (тьютора). Саме ця людина повинна знати, коли і як заспокоїти, а коли активізувати дитину, що страждає на аутизм, коли вивести з класу, а коли завести назад. На сьогодні таких фахівців поки немає.
«Ми проводимо семінари, за допомогою яких викладачі дізнаються про аутизм більше та зможуть використовувати ці знання у своїй роботі», - зазначила засновник фонду.
Начальник відділу освіти дітей з особливими потребами МОН  Тетяна Симоненко зауважила, що діти із аутизмом потребують додаткових послуг, навчаюсь у звичайній школі. Вона підкреслила важливу роль батьків у вихованні та навчанні дітей з аутизмом. «Головні вихователі у житті такої дитини – це батьки. Тому вихователю треба налагодити діалог в першу чергу із ними», - додала Тетяна Симоненко.
Під час конференції учасники обговорили такі питання: інклюзії в Україні, потреби дитини із аутизмом при її навчанні, роль тьютора в інклюзивній освіті тощо.

неділю, 20 березня 2016 р.

Матеріали з інклюзивої освіти дітей

Результат пошуку зображень за запитом "інклюзія"посилання на корисні  матеріали сайту

«Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в

Україні»      http://education-inclusive.com/materiali-shho-prisvyacheni-inklyuzivnij/

І.Луценко, Ж.Гриневич. Індивідуальний навчальний план учня з особливими освітніми потребами

Індивідуальна навчальна
програма: особливості
планування в інклюзивному
класі та командний підхід
Луценко Інна Василівна, ...
Переглянути презентацію можна за посиланням:


Від інклюзивної освіти до інклюзивного суспільства

Від інклюзивної освіти до інклюзивного суспільства 
Мине ще кілька тижнів, ну, можливо, місяців, і всіх нас, і дітей, і дорослих, можна буде привітати з новим законом “Про освіту” ― базовим законодавчим актом, який, власне, і визначить, яким шляхом піде вся українська освіта. Та, мабуть, ніхто не очікує на його появу більше, ніж інваліди, тобто “громадяни з особливими потребами”. 
Чого ж очікують українські громадяни з вадами здоров’я? А очікують вони, що нарешті буде підтверджено їхнє право на інклюзивну освіту, яке, за європейськими нормами, є невід’ємним правом кожного. Тож спробуємо розібратися: що таке реальна інклюзивна освіта, і чи дочекаються її громадяни з особливими потребами.
На перший погляд, ідея інклюзивної освіти дуже проста: дитина, що має вади здоров’я, навчається разом зі здоровими дітьми (як в усьому цивілізованому світі). Ані американця, ані німця, ані шведа давно вже не здивуєш тим, що деякі учні вранці поспішають до школи на інвалідному візку, або користуючись білою тростиною. Таке видовище стало для пересічного європейця таким звичним, що він просто не звертає на нього уваги. Давно є звичними пандуси, якими обладнані будівлі дитячих садків, шкіл та вищих навчальних закладів, а діти змалечку привчаються бути толерантними до колег по навчанню, які трохи інші на вигляд, але мають такі ж потреби, як і вони — отримати гідну освіту, що дозволить їм прожити гідне життя рівноправного громадянина.